bismillah...

Di sebabkan ramai yang dah tahu tentang blog ni, saya akan menulis dengan tulisan yang lebih besar, supaya tidak juling-juling mereka membacanya :)



Perjalanan kami bermula pada waktu petang. Walaupun janji untuk bertolak pada jam 5, kami tetap lambat sedikit. Biasa la tu...

Jalan jam....loya aku di buatnya. Kereta bergerak terlalu lambat. Takut-takut tak sempat sampai. Kami patut sampai pada tepat masa, hari yang bersejarah tidak boleh di lepaskan begitu sahaja. Semua kelihatan bosan. Tiba-tiba...

Klik! Klik!

Gambar di ambil. Hilang bosan sebentar.








Perjalanan di teruskan. Kasihan pada si driver Nela yang stuck dalam jam. Walau apa pun, semuanya bersemangat dan ceria untuk menghadiri majlis yang sangat bersejarah ini.

Waktu maghrib sudah pun masuk. Kami berhenti sebentar di rumah Raihan. Ada yang solat, ada yang yakin untuk jama' sahaja (mengikut mazhab tertentu). Kemudian, kami meneruskan lagi perjalanan. Kali ini, aku bersama Raihan dengan kereta Waja nya. Alyaa juga ada bersama di tempat duduk hadapan. Kereta di pandu laju. Semua berdebar dan berdoa untuk sempat sampai.

Sesampainya kami di sana, kami dapat melihat rombongan lelaki yang baru sahaja sampai. Seolah-olah kami dari rombongan lelaki juga. Semua menarik nafas lega.

Masuk sahaja ke dalam rumah, kami melihat seorang puteri cantik yang bakal menjadi permaisuri beberapa minit sahaja lagi. Banyak sinaran flash memantul-mantul. Semuanya tersenyum dan gembira.











Dayah, dah jadi isteri orang awak sekarang ni. Kami semua doakan awak bahagia dan kekal hingga akhir hayat. InsyaAllah, lahirkan generasi yang soleh solehah. Ameen...

Setelah itu, kami menjamu selera dan bersedia untuk pulang. Sebelum sampai di UIA, sempat lagi kami menyinggah untuk membeli durian dan makan-makan di tangga besar.


Kenangan ini kami tidak akan kami lupakan sampai bila-bila.

(masa untuk gi kelas, akan datang akan upload lebih banyak lagi gambar)

1 ulasan:

Unknown 25 Julai 2009 pada 9:34 PG  

salam syeky..
pekabar? lm x jumpe da.. hehe :X


-reyhana-

Catat Ulasan