IMPIANKU

Bismillah..

Alasku cuma lantai sejuk beratapkan langit tiada penghujung
Permata-permata menghiasi laman biru indah
Aku pejuang lemah
Panjang-panjangkan tanganku menggapai permata
Apa yang inginku capai
Terlalu jauh
Terlalu tinggi
Terasa terlalu jauh tika ini
Kerna kata mereka yang dengki sedengki Abu Jahal
Menitik jua air mata
Aku pejuang lemah
Aku terlalu lama berlari
Aku mengah
Aku ingin berhenti

Tiba-tiba cahaya menari-nari di tanganku
Ku terhibur seketika
Ku petik permata
Kususun cantik
Aku pilih yang terbaik
Senyum jua aku

Aku sedar
Yang namanya pejuang
Tidak ada yang lemah
Kerna pejuang sentiasa bertarung
Kata-kata Abu Jahal itu
Hapuskanlah
Ambillah segala peluang didepan matamu
Pilih yang terbaik dalam hidupmu
Jangan kau dengar kata mereka
Mati juga kau akhirnya
Entah bila
Maka yang terbaik hanya untuk dirimu
Biar mereka renung kejayaanmu

Jika penat berlari
Berjalanlah
Jangan pula terus berhenti
Kerna permata takkan disitu selamanya

Percayalah
Permata paling bersinar itu
Hanya untuk dirimu
Ya, dirimu...


0 ulasan:

Catat Ulasan